تبلیغات
internetrooz - رژیم غذایی مورد تاکید متخصصان برای مقابله با آنفلوآنزا
 

شفا آنلاین>تغذیه>این روزها شیوع آنفلوانزا در برخی از استان‌های كشور سبب فوت چند تن از هموطنان‌مان شده و عده‌ای دیگر را خانه‌نشین و بیمار كرده است.

به گزارش شفا آنلاین،البته در كرمان مدارس را هم به تعطیلی كشاند. متخصصان تغذیه معتقد هستند كه یكی از اساسی‌ترین راه‌های مقابله با بیماری آنفلوانزا آن است كه مردم با تغذیه مناسب، سیستم ایمنی خود را تقویت و بدین ترتیب از خود در مقابل این بیماری محافظت بیشتری كنند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند انسان را در برابر تمام عوامل بیماری‌زا محافظت و به مقابله با ویروس‌ها و آلاینده‌های محیطی كمك كند.
برای تقویت سیستم ایمنی خود، مواد غذایی حاوی ویتامین ث مصرف كنند چرا كه نقش این ویتامین در تقویت سیستم دفاعی بدن مؤثر شناخته شده است. مصرف مواد خوراكی حاوی ویتامین ث، تولید آنتی‌بادی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند.

 

ویتامین ث برای ایجاد مقاومت در برابر عفونت، افزایش جذب کلسیم، منگنز و آهن در بدن حیاتی است. این ویتامین در سبزیجات و میوه‌هایی مانند جعفری، بروکلی، فلفل سبز، توت فرنگی، پرتقال، طالبی، کیوی، آب لیمو، گل کلم، کلم پیچ وجود دارد.

 

این روزها مردم بیشتر انواع مركبات شامل پرتقال، لیموشیرین، لیموترش و گریپ فروت را مصرف می‌كنند. البته خرمالو هم كه میوه فصل است فراموش نشود. مردم این روزها لبنیات، بیشتر مصرف كنند به خصوص ماست و شیر البته ترجیحا شیر كم چرب. مصرف ماهی در چنین شرایطی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن كمك كند.

 

مخلوط عدس با سیب زمینی نیز بسیار مفید است. مادران برای فرزندان خود این روزها عدسی بپزند. نخود، لوبیا و سویا هم در سفره غذای ایرانی‌ها این روزها بیشتر از قبل دیده شود. مردم آش و سوپ و به طور كلی غذاهای آبكی بیشتر مصرف كنند.

 

نوشیدن آب و مایعات به‌ میزان كافی می‌تواند سیستم دفاعی بدن را تقویت كند چرا كه آب و مایعات می‌توانند مواد سمی را از بدن دفع و خارج كنند و به تقویت عملكرد سلول‌ها كمك كنند.


برای اینكه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت كنید شب‌ها به موقع و زودتر بخوابید. خواب مناسب، سبب سازندگی و ترمیم سلول‌های از بین رفته بدن می‌شود و به عمل سم زدایی در بدن كمك می‌كند. هرچه افراد دیرتر بخوابند فعالیت‌های حیات بخش بدن كامل انجام نمی‌شود و بدن مستعد بیماری می‌شود. این روزها بیشتر بر رعایت غذای متناسب، متعادل، متنوع و سرشار از انواع ویتامین‌ها تاكید داشته باشند.

 

مردم مصرف انار و كیوی را در این روزها فراموش نكنند چرا كه انار، آنتی اكسیدان دارد و كیوی هم سرشار از ویتامین ث است. مردم مركبات و سبزیجات رنگی مثل انواع فلفل‌های رنگی را بیشتر مصرف كنند.

 

افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود، مواد مغذی و خوراكی‌هایی همچون تخم‌مرغ، سویا، خشكبار، غذاهای دریایی و گوشت كه حاوی پروتئین هستند مصرف كنند تا خود را در برابر بیماری‌ها محافظت كنند.

 

برای تقویت سیستم ایمنی بدن این آبمیوه ها را بخورید
دستورالعمل های ساده، سریع و خوشمزه ای برای نحوه مصرف آب انواع میوه ها و سبزیجات برای مبارزه با بیماری های زمستانی وجود دارد:

 

آب هویج: هویج منبع بزرگ از بتا کاروتن و ویتامین آ است. ویتامین آ نقش اساسی در تنظیم سیستم ایمنی بدن ایفا می کند و به بدن برای مبارزه با عفونت و و حفظ سلول هایTکمک می کند. این سلول ها به گروهی از گلبول‌ های سفید خونی که به عنوان لنفوسیت ‌ها شناخته می‌ شوند متعلق است و نقش اصلی و مرکزی را در ایمنی سلولی ایفا می‌ کند. ویتامین آ به افزایش فعالیت سلول های سفید خون برای دفاع بدن کمک می کند.

 

آب پرتقال و گریپ فروت: در کل آب مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین ث است. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است و به مبارزه با رادیکال های آزاد می رود. ویتامین ث به تولید گلبول های سفید خون و آنتی بادی و در نهایت مقابله با مهاجمان خارجی کمک می کند. کمبود ویتامین ث می تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم، ناتوانی در مبارزه با عفونت و اختلال در پاسخ ایمنی شود.

 

آب کلم: کلم نه تنها یک سبزی بسیار خوشمزه و همه کاره است، بلکه سرشار از ویتامین های متعدد، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ... محسوب می شود. کلم منبع بزرگ ویتامین آ، ث، منیزیوم، ویتامین ب 6، مس و آهن است. مصرف کلم همراه با چغندر که منبع خوبی از فولات و ویتامین ها است، ضروری به نظر می رسد.

 

آب گوجه فرنگی: منبع بسیار خوبی از ویتامین ث و ویتامین آ است که هر دو برای سلامت سیستم ایمنی بدن مفیدند.

 

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی: سرشار از ویتامین ث است و به همراه نعناع که منبع خوبی از فولات، ویتامین آ، منیزیم و روی محسوب می شود، برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. گفتنی است منیزیم ناکافی منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن و قرار گیری در معرض عفونت می شود.

 

آب کدو تنبل: منبع خوبی از ویتامین آ، ویتامین ب 6 و ویتامین ای به همراه روی است. روی در تولید سلول های سفید خون و آنتی بادی به منظور مبارزه با عفونت مفید است.


لینک منبع و پست :رژیم غذایی مورد تاکید متخصصان برای مقابله با آنفلوآنزا
http://shafaonline.ir/fa/news/88956/%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%86%D9%81%D9%84%D9%88%D8%A2%D9%86%D8%B2%D8%A7



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 16 مهر 1397 10:20 ق.ظ
What's Taking place i am new to this, I stumbled upon this I've discovered It absolutely useful and it has aided me out loads.
I am hoping to give a contribution & help other customers like its helped me.
Great job.

finanzas personales (Patricia)
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


internetrooz
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : نویسنده Ž
نویسندگان
آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :